Mati Melekat, Polis Indonesia Enggan Mengesahkan




SEJAK akhir-akhir ini, kecoh di wilayah Karawang, Jawa Barat, Indonesia mengenai tersebarnya sekeping foto yang didakwa masyarakat tempatan sepasang kekasih yang menemui ajal ketika sedang berzina di atas sebuah tanah perkuburan di kawasan tersebut.
Foto yang tersebar itu menunjukkan dua orang anggota polis sedang memeriksa jasad manusia yang ‘melekat’ di dalam sebuah beg mayat.
Lebih menyakinkan penduduk, lantai tempat beg mayat itu diletakkan merupakan lantai yang serupa dengan bilik mayat sebuah hospital di situ.
Penduduk mendakwa, kedua-dua mayat itu adalah dari sebuah kampung berhampiran.
Mereka dikatakan masing-masing sudah berkeluarga namun terlibat dalam percintaan terlarang.
Disebabkan kedua-duanya dikatakan melakukan persetubuhan haram di sekitar makam keramat di sebuah daerah bernama Cengsin, Klari, pasangan tersebut menerima ‘akibatnya’ hingga menemui ajal dengan keadaan sebegitu rupa.
Berdasarkan gambar tersebut, kelihatan jelas sepasang tubuh yang berpelukan.
Sementara itu Kepala Kepolisian Sektor (Kapolsek) Klari, Kompol Wahidin enggan mengesahkan perkara itu.
” Jika kejadian itu benar-benar berlaku seperti yang didakwa, sudah tentu kami sudah dimaklumkan mengenainya,” kata Wahidin ketika diminta mengulas mengenai perkara tersebut.

Lelaki Murtad Malaysia Umum Hendak Bunuh Diri Di Facebook Hari Ini!




Seorang lelaki yang asalnya beragam Islam bernama Syahir dan kemudiannya murtad menukar agama kepada Kristian, Edward Martin Jesus mengumumkan di Facebook miliknya bahawa dia akan membunuh diri sebelum jam 12 tengah hari, hari ini.
Lelaki itu dikatakan putus cinta dengan wanita bernama Nur Atiqah Nor Aziz. Sebelum membunuh diri dia memberitahu mahu memulangkan barangan pemberian teman wanitanya itu.
Tempoh 15 jam lalu, dia mengumumkan berikut di Facebooknya;

sebelum aku ingin bunuh diri aku akan pergi ke rumah atiqah aziz untuk menyerahkan segala pemberian dia pada aku.. kemudian aku akan bunuh diri di suatu tempat yang aku pernah pergi dgn dia jalan2…
Ada pula yang melaporkan Edward telah meminda tarikh bunuh diri dari tengah hari tadi, kepada 3 Jun pula, yakni tarikh lahir teman wanitanya itu.
Sehingga kini belum dapat disahkan sama ada dia telah melaksanakan niatnya atau tidak.
Maklumat yang diberikan dalam akaun Facebooknya ialah dia pernah bersekolah di SMK Seksyen 19, Shah Alam dan tinggal di bandar yang sama. Tidak diketahui sama ada maklumat berkenaan benar atau tidak
Mesej 6 jam lalu (waktu berita di ditulis ialah pukul 2 petang – 12 Mei) berbunyi ;
those yg banyak beri support pada aku .. aku minx maaf kerana dr awal hingga akhir usahamu adalah sia2 belaka.. aku sudah buat keputusan… harap perjalanan aku akan berjalan dengan lancar.. jgn ada yang cuba untuk menghalang aku untuk aku bunuh diri!

Tidak diketahui apa nasibnya sekarang. Terlalu banyak bahan berita yang mengelirukan ketika ini, termasuk ada yang kata akaun Facebook miliknya telah digodam.
Apakah dia melawak atau dia serius. Namun, kalau melihat kepada update-update yang diletakkan, nampaknya serius.
Ada sebahagian yang memberikan komen pula agak lawak.
Ada yang menasihat Edward agar bersabar tunggu Euro habis dulu, ada yang kata layan hindustan kejap, ada yang paste link untuk jual barang kat internet, mengambil kesempatan untuk berkenalan, ada jugak yang mengatakan kisah cinta dia lebih baik pada filem Twilight,  
Ada pula rakan lama yang memaki Edward dengan mengatakan dia seorang kaki buat drama.
Apa pendapat anda, dia ni buat lawak nak perhatian atau memang dia akan meneruskan niatnya? Apa yang boleh kita buat, nak percaya ke?
Facebook Edward Martin Jesus di sini.
sumber : amekaw 

Demo Anti Prostitusi Untuk EURO 2012


Berita Aneh - Sepak bola memang identik dengan olahraga kaum adam. Jadi tak berlebihan rasanya melihat para lelaki nantinya akan memadati sudut kota-kota di Ukraina dan Polandia yang akan menjadi tuan rumah EURO 2012.
 
Namun hal ini ditanggapi lain oleh aktivis hak asasi wanita asal Ukraina yang tergabung dalam FEMEN. Bagi sekelompok wanita tadi, perhelatan EURO 2012 nanti berpotensi meningkatkan praktek prostitusi di negara mereka. Dan pesan ini coba disampaikan oleh aktivis FEMEN melalui aksi protes dengan bertelanjang dada di pusat kota Kiev, Ukraina.

Seorang wanita yang tergabung dalam FEMEN mencat bagian belakang tubuhnya dengan tulisan "EURO-2012 without prostitution" yang merujuk agar perhelatan EURO 2012 tidak dikotori oleh praktek prostitusi. Aksi wanita tadi yang berpose layaknya wasit lengkap dengan kartu merah dan peluit kontan saja menarik perhatian banyak wartawan foto.

Aksi tidak lazim tersebut akhirnya dapat dihentikan, setelah seorang petugas mengamankan wanita tadi dari jalanan kota Kiev. Dan 'pertunjukan' pun selesai.

PDRM , PETRONAS dan UITM Bergabung Tenaga Bagi Menangkap Orang Minyak Gombak

PDRM , PETRONAS dan UITM Bergabung Tenaga Bagi Menangkap Orang Minyak Gombak



Kuala Lumpur - Pihak polis hari ini meminta bantuan daripada PETRONAS dan UITM bagi menghasilkan alatan yang boleh digunakan bagi menangkap orang minyak yang kini berkeliaran diKuala Lumpur. Sejak seminggu lalu penduduk ibukota dikejutkan oleh berita orang minyak yang menceroboh kedalam rumah sekitar Gombak. Segala usaha menagkap beliau oleh pihak Polis Diraja Malaysia gagal kerana mereka tidak mempunyai alatan khas menangkap penjenayah licik ini serta tidak pernah menerima latihan menagkap mereka di PULAPOL dulu. Oleh sebab itu PDRM hari ini meminta bantuan PETRONAS dan UITM bagi mencipta alatan yang sesuai untuk digunakan warga PDRM.

Dalam sidang media di ibu pejabat Petronas di Menara Berkembar Petronas pagi tadi, ketua polis negaraTan Sri Ismail Omar, Naib Cancellor UITM Dato' Prof. Ir Dr Sahol Hamid Bin Abu Bakar serta ketua R&D Teknologi Petrolium PETRONAS Dato Sharil Niza bersetuju bekerjsama bagi memastikan orang minyak yang bermaharajalela ini ditangkap. Dato Sharil Niza dipetik berkata;

"Pihak PETRONAS mempunyai teknologi mengawal tumpahan minyak menggunakan bahan Oleofilik. Kami pasti orang minyak akan dapat ditangkap dengan segera menggunakan bahan oleofilik yang ada dipasaran. Selepas tertangkapnya beliau kami akan bekerjasam dengan UITM bagi mengkaji orang minyak ini bagi dijadikan sumber minyak mentah boleh diperbaharui. Ini pastinya dapat menyelesaikan masalah harga minyak dunia yang kronik sekarang"

Dato' Prof. Ir Dr Sahol Hamid Bin Abu Bakar pula sempat menambah;

"Hasil ujian kami terhadap orang minyak ini pasti dapat menaikkan nama UITM dimata dunia disamping membuktikan ilmu mistik bumiputera kuno inilah kunci kepada masa depan Malaysia sebagai kuasa besar teknologi dunia!"


sumber : http://harianmetroll.blogspot.com

Gambar Ashraf Sinclair Dan Bunga Citra Lestari Berhibur

Gambar Ashraf Sinclair Dan Bunga Citra Lestari Berhibur










sumber : berita hangat

Lagi skandal seks akan didedah

Lagi skandal seks akan didedah:


KUALA LUMPUR: Sebuah blog semalam mendedahkan bahawa empat lagi skandal seks membabitkan pemimpin pakatan pembangkang daripada PKR, PAS dan DAP akan didedahkan dalam tempoh terdekat.

Ia didedahkan oleh blog http://www.suarapakatanrakyat.com, dengan melaporkan bahawa kegemparan yang ditimbulkan lanjutan daripada pendedahan gambar aksi seks dikatakan mempunyai kaitan dengan seorang pemimpin kanan PKR kelmarin, akan berterusan.
“Tetapi kali ini membabitkan pemimpin parti pakatan pembangkang yang lain pula. Penulis mendengar pemimpin terbabit adalah dua daripada PKR dan masing-masing seorang daripada PAS dan DAP.
“Menurut sumber, skandal ini hanya menunggu masa untuk didedahkan oleh pihak tertentu, Setakat dimaklumkan pendedahan ini akan datang dalam pelbagai cara, ada dalam bentuk video, gambar serta keterangan saksi tertentu,” kata blog itu, semalam.

Kelmarin, akhbar melaporkan bahawa beberapa keping gambar aksi seks didakwa mirip Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali, tersebar luas menerusi beberapa blog dan laman sosial sejak kelmarin.

Ia didedahkan oleh blog http://www.papagomo.com dan scandalazminali.blogspot.com dengan memaparkan beliau bersama seorang wanita di dua lokasi.

Bagaimanapun, Mohamed Azmin menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau adalah lelaki bersama seorang wanita seperti yang tersebar menerusi beberapa blog.
Ahli Parlimen Gombak itu berkata, penyebaran gambar berkenaan yang bertujuan untuk mengaibkan beliau dan keluarganya dipercayai disebarkan oleh media dikuasai oleh UMNO dengan memetik blog proparti itu.

Sementara itu, blog suarapakatanrakyat turut berkata, pihaknya melihat jika empat skandal seks terbabit didedahkan, keadaan berkenaan bakal mengusutkan senario politik negara.

“Pendedahan gambar daripada video membabitkan seorang pemimpin kanan PKR sebelum ini pun masih lagi terkial-kial mencari strategi yang betul untuk mengatasinya, yang baru pula sudah sampai.

“Cara mudah, menuduh semua itu adalah fitnah, tapi kalau sudah terang dan jelas, nak dikatakan fitnah macam mana lagi. Setakat hari ini, penulis tidak lagi mendengar wujudnya teknologi yang boleh menukar wajah individu asal kepada individu lain di dalam rakaman video.

“Gambar ada, video penulis belum pernah dengar lagi. Kalau dicari orang muka sama atau hampir sama itu mungkin, tapi ada banyak ciri lain yang boleh menentukan kesahihannya,” katanya.


sumber : http://www.bharian.com.my

'via Blog this'


Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Nadya berlakon filem porno

NADYA bersama 8 anak kembarnya. Gambar kecil, Nadya, hutang bertimbun.



LOS ANGELES: Nadya Suleman, wanita yang melahirkan anak kembar lapan, bersetuju berlakon dalam sebuah filem porno untuk membantunya membayar hutang berjumlah lebih RM3 juta.

Nadya, 36, mempunyai enam anak sebelum melahirkan kembar lapan itu, tiga tahun lalu.


Dia kini sudah memfailkan untuk mengisytiharkan dirinya muflis selepas gagal membayar hutang, termasuk hutang rumah, bil elektrik dan wang yang dipinjam daripada sebuah sekolah.

Petugas pelindung kanak-kanak di California juga mengunjunginya selepas laporan menyatakan anaknya hidup dalam kesengsaraan.


Nadya yang berbogel untuk sebuah majalah dengan bayaran RM19,000 awal tahun ini, pernah berikrar untuk tidak berlakon dalam filem lucah.


Tetapi selepas berdepan dengan ancaman rumahnya akan dijual, dia menandatangani persetujuan untuk muncul dalam filem seks yang akan memulakan penggambaran musim panas ini.

“Saya terpaksa melanggar ikrar saya. Yang penting, saya akan menjaga keluarga saya. Pendapatannya agak lumayan dan ia akan membolehkan saya mempunyai sebuah rumah yang selamat. “Saya akan melakukannya,” kata wanita itu. - Agensi



Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Kesha Kencing Di Tempat Awam

Gambar Hiasan


Penyanyi terkenal, Kesha telah mencetuskan kontroversi apabila dia telah memuat naik gambarnya sedang buang air di tempat awam di laman sosial Twitternya.
Menurut laporan NYdailynews, penyanyi berusia 25 tahun itu mengambil gambar dirinya yang sedang mengcangkung di tengah-tengah jalan.
"Pee pee on the street. PoPo come and get me if you can find me. I blame traffic," tulisnya di Twitter.
Mengikut undang-undang di California, penyanyi yang popular dengan lagu "Tik Tok" itu boleh didenda USD270 (RM823) jika ditangkap, kerana membuang air di tempat awam.
Kesha atau nama sebenarnya Kesha Rose Sebert, memberitahu Glamour magazine bahawa itu adalah jenaka budak yang berusia 5 tahun, dan menambah dengan berkata bahawa dia mahu menjadi lagenda muzik di penghujung kariernya sebagai penyanyi.
"Saya mahu apabila kemudian hari nanti saya dilihat sebagai seorang ikon. Sekarang ini saya masih bayi (baru dalam industri muzik) dalam kerjaya saya. Tetapi ia adalah matlamat saya."




Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wajib Baca!!!




Assalamualaikum...... Warahmatullahi Wabarakatuh

... ini adalah surat wasiat dari penjaga makam

Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad

... Maeine (Saudi Arabia).

pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di

makam Rasulullah SAW.

selepas membaca lalu

hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi

didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada

hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal

dunia di zaman ini tiada seorang pun yang

matinya dalam keadaan beriman.

(a)isteri tidak mendengar kata suami. (b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.

(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat

kebajikan.

Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu

menyedarkan kepada orang Islam ini supaya

membuat kebajikan, kerana hari

penghabisan(......Qiamat) akan tiba di mana

bintang akan terbit dari langit, sesudah itu

matahari akan turun di atas kepala.

PESANAN HAMBA INI

(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita

Muhammad SAW.

(b) bertaubatlah - dengan segera sementara

Pintu Taubat masih terbuka.

(c) Bersembahyangla.. (d) berzakat - jangan ditinggalkan.

(e) Menunaikan Fardhu haji - bila

berkemampuan.

(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu

bapa.

UNTUK MAKLUMAN

1.

seorang saudagar dari bombay telah

menerima surat ini dan beliau telah mencatak

sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada

orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah

dengan mendapat keuntungan yang besar

dalam perniagaannya.

2.

seorang hamba Allah telah menerima surat

ini tetapi tidak mengendahkannya...... dan

menganggap wasiat ini palsu, maka selang

beberapa hari kemudian anaknya meninggal

dunia.

3.

Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas

Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini

kemudian mengarahkan setiausahanya

mencetak sebanyak 20 salinan dan

menghantarnya kepada orang lain, maka

selang beberapa hari kemudian dia telah

mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di

malaysia timur.

4.

tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar

perak secara tidak langsung dipecat dari

jawatannya kerana apabila beliau menerima

wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan

untuk disebarkan kepada orang lain tetapi

beliau telah menyedari kesilapannya lalu

beliau mencetak semula wasiat ini dan

mengirimkannya kepada orang lain, beberapa

hari kemudian beliau telah dilantik menteri

Kabinet Perdana Menteri.

5.

Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat

wasiat ini dan tidak percaya akan

kebenarannya juga menganggap palsu lalu

membuangnya ke dalam tong sampah.

seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan

hukuman pancung sampai mati.

6.

di Terengganu, seorang pekerja bengkel

kenderaan telah menerima wasiat ini dari

pengirim yang tidak dikenali yang datangnya

dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20

salinan seperti yang dituntut.

Alhamdulillah dia

dianugerahkan oleh Allah seorang gadis

berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh

Islam.

baginya anugerah ini paling agung dan

tidak ada tandingannya.

7.

Di Terengganu juga, seorang hamba Allah

telah menerima surat ini dari orang yang tidak

dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya

dengan mengatakan ianya bohong belaka dan

sengaja mengada-adakan untuk menakutkan

orang yang membacanya.

Beberapa hari

kemudian dia telah mendapat penyakit ganjil

dan penderitaanya amat menyedihkan.

setelah

tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital,

penyatkitnya sukar juga diubati oleh doktor.

Akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan

mengedarkannya kepada orang lain.

Semingu

kemudian barulah beliau beransur sembuh

sehingga sekarang.

Banyak lagi contoh-contoh orang yang

menerima wasiat ini tetapi tidak

mempercayainya dan tidak mengedarkannya

atau menyampaikan kepada orang lain.

dimana

mereka mendapat malapetaka.

setelah

kejadian yang menggembirakan dan

menyakinkan ini anda jangan lupa

menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa

96 jam dari masa anda menerimanya. InsyaAllah anda akan memperolehi sesuatu

dari YANG MAHA KUASA dengan penuh keyakinan pasti ia akan menerangi hidup anda dengan nikmat kebahagiaan hidup. INSYAALLAH.

PERHATIAN

setelah membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepda orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya telah dilakukan anda akan dianugerahkan sesuatu nikmat hajat anda akan dikabulkan oleh ALLah.

kata sheikh ahmad lagi. jika apa yang hamba katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW naaauzubillah. oleh itu hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain.

insyaAllah dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau dibiarkan

TLG SEBAR KAN KPD UMAT ISLAM.... SEBAR KAN 20 WASIAT NI KPD UMAT ISLAM

Hotel Mewah Dalam Jurang



Bosan mendirikan bangunan bertingkat pencakar langit, kini China mendirikan hotel mewah bertingkat di dalam jurang. Lengkap dengan bangunan bermotif air terjun. Pemandangannya adalah hamparan lembah yang indah. Ini memang sesuatu yang sangat baru dan unik.

Projek hotel ini sangat unik kerana termasuk bangunan di bawah tanah. Hotel ini memiliki 19 ringkat dan 380 bilik. Struktur dipahat dari sebuah lombong di Songjiang, dekat Shanghai. Pereka telah menyisihkan kawasan sekitar 30 batu dari kota Shanghai, dalam sebuah lombong yang ditinggalkan di kaki Gunung Tianmashan.

Sementara bangunan pencakar langit yang menjulang tinggi membanggakan restoran atas atap dan kemewahan penthouse, dua tingkat akan memuatkan sebuah restoran bawah air, kompleks olahraga untuk olahraga air dan 10 meter akuarium.

Di sekitar hotel unik ini terdapat 428000 meter persegi taman, lengkap dengan ruang untuk bungee jumping dan panjat tebing yang menghadap ke lantai hotel. Projek pengembang Shimao Grup Properti bekerja dengan Atkins rekayasa sebuah perusahaan Inggris untuk merancang hotel diluar imaginasi. Diharapkan ianya akan siap pada akhir tahun 2014 dan akan dibuka tahun 2015.


Google Malaysia perkenal tiga penambahan baru kepada Google Maps

Google Malaysia memperkenalkan tiga ciri baru pada aplikasi Google Maps. Ia dilengkapi dua panduan trafik dan transit berdasarkan masa sebenar. Merah bagi jalan sesak, kuning bagi bergerak perlahan dan hijau bagi aliran lancar. - Foto BH Online


KUALA LUMPUR: Google Malaysia hari ini memperkenalkan tiga penambahan utama kepada Google Maps, membolehkan pengguna di Malaysia merancang dengan lebih baik perjalanan mereka dan mencari maklumat tepat masa.

Penambahan itu adalah dua lapisan baru, Trafik dan Transit, serta antara muka Bahasa Malaysia.
Sajith Sivanandan, Pengurus Negara Google Malaysia, berkata dengan membuka lapisan Trafik di Maps, pengguna boleh melihat dengan segera sama ada jalan raya sesak atau bergerak lancar berdasarkan kepada kod warna.
"Merah bagi jalan sesak, kuning bagi bergerak perlahan dan hijau bagi aliran lancar.

"Lapisan baru ini memudahkan pemandu untuk merancang laluan alternatif ke destinasi mereka," katanya di sini, hari ini.

Transit menyediakan maklumat mengenai perjalanan menerusi sistem pengangkutan awam Malaysia di Google Maps.

Ia juga menawarkan pilihan lebih baik bagi pengguna Malaysia yang mahu mengelakkan kesesakan trafik dan pergi ke bandar dengan menggunakan pengangkutan awam.
Sajith berkata, data bagi Trafik dan Transit diperolehi daripada pelbagai sumber, termasuk, jabatan pengangkutan kerajaan dan penyedia data swasta.
Sementara itu, Google Maps kini tersedia dalam Bahasa Malaysia (BM).

Versi Bahasa Malaysia Google Maps yang lama ditunggu-tunggu itu memberikan pilihan kepada pengguna untuk mengemudi dan berantara muka dengan Google Maps, menggunakan bahasa yang mereka paling selesa.

"Penambahan baru ini adalah sejajar dengan misi Google untuk mengatur maklumat dunia dan menjadikan ia berguna dan boleh diakses sejagat, di samping mengukuh, menambah baik dan menempatkan produk dan perkhidmatan," kata Sajith. - BERNAMA

Cita Cita




Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, “Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya”.

“Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?”, tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, “Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel”.
“Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?”.

Seman berdiri dan berkata, “Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya…”.


Popular